ASB LOAN TERBAIK [PROMOSI 2023]

ASB Saya Dah Penuh Apa Pelaburan Lain yang Saya Boleh Buat?

ASB Saya Dah Penuh Apa Pelaburan Lain yang Saya Boleh Buat?


Asb Loan
ASB dah penuh: apa alternative


Soalan ini memang soalan favourite yang ditanya kepada saya. Ya memang ASB Loan pelaburan yang baik dan cemerlang. Tapi kita ada had kuota maksimum individu mengikut polisi PNB iaitu RM200K setiap individu (Pertambahan daripada dividen tak kira ya. Berganda lebih dari RM200K pun takde masalah).

Apa akan jadi jika saya buat asb loan RM200K atau hasil gabungan jumlah loan saya dah cukup RM200K contohnya, dulu buat asb loan RM100K dan terkini buat lagi asb loan tambahan RM100K. Maksudnya, kuota dah habis RM200K. Tapi saya ada modal lagi nak labur. Boleh tak adjust jadi lebih? Jawapannya tak boleh. Habis punah harapan hihihi. So apa nak buat ni?

Mengikut pengalaman saya anda ada 3 pilihan yang nampak best (Jika tolak pelaburan Hartanah dan Emas ye...yang tu kita cerita kat bab lain). 


Saya cuba asingkan mengikut prioriti dan tahap risikonya.....untuk anda pertimbangkan:


1 - Pilihan Terbaik : Unit Trust

Unit Trust merupakan instrumen pelaburan seakan akan hartanah tapi lebih mudah dicairkan. Secepat 3 hari bekerja walaupun nilainya jutaan ringgit. Rumah berjuta mungkin memakan masa bertahun untuk dijual dan diproses sebelum anda dapat duit jualan tunai.

Unit Trust pula akan di bank-in segera ke dalam no akaun bank yang anda berikan. Best kan?

Tips:
Cari dana Unit Trust yang prestasi graf macam ASB (stabil dan konsisten dividen).
Saya kongsikan teknik melabur Unit Trust yang untung:

SILA KLIK SINI <Pelaburan Unit Trust Terbaik>



2- Pilihan Kedua Terbaik : Teknik Rahsia Insurans Takaful untuk Pelaburan

Ini adalah teknik yang ramai belum explore. Ade yang dah buat, ada yang belum. Anda mungkin berminat dengan teknik ini kerana risiko rendah dan terjamin pulangan. 
Kelemahan teknik ini ialah ianya memakan masa yang sederhana panjang sehingga 10 tahun. Tapi pulangannya berterusan dan best.




3- Pilihan Ketiga Terbaik : Private Retirement Scheme

Teknik ini paling mantap. Mirip Unit Trust tapi kelemahannya ianya memakan masa yang panjang iaitu sehingga pencen umur 55 tahun. Namun, dengan TEMPOH PANJANG ini MENGAKIBATKAN KEUNTUNGAN LEBIH BESAR...sehinggakan anda akan boleh Pencen Mewah! Wow!!!







Semoga sama sama mendapat kebaikan dan gambaran lebih besar tentang pelaburan. Jika anda SERIUS melabur, Saya SERIUS coaching anda!

Jika Anda SERIUS nak mulakan Pelaburan ASB Loan anda,
Semak Kelayakan Jumlah loan sebelum rancang strategi.
KLIK LINK DI BAWAH untuk saya guide anda. 



<DIRECT WHATSAPP LINK FAIRUZRAMLI>
 





Untuk lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/asbloanterbaik

* Semua maklumat dan kiraan adalah ilustrasi semata-mata dari saya dan tidak mewakili mana-mana bank. Anda dinasihatkan menggunakan maklumat di atas sebagai panduan am sahaja. Maklumat seperti kadar interest, dividen, surrender value, compounding, dan lain-lain, adalah anggaran sahaja. Sila hubungi bank pilihan anda untuk maklumat tepat. Anda dilarang menyalin atau menyebarkan maklumat dari tulisan saya dalam apa-apa juga bentuk.